Mail Boxes Etc. to międzynarodowa marka, która istnieje na rynku od prawie 40 lat, działając w oparciu o model franczyzy w 45 krajach i wyznaczając tym samym najwyższe standardy prowadzenia biznesu. Sieć MBE liczy ponad 1600 punktów na całym świecie, generując obrót na poziomie blisko 1 mld euro rocznie. To sprawia, że zasługuje na miano jednego z największych i najbardziej rentownych systemów franczyzowych na rynku.
Obecnie jesteśmy na etapie dynamicznego rozwoju i poszukiwania partnerów biznesowych w Polsce.
Rolą MBE Poland, jako franczyzodawcy jest przede wszystkim wsparcie w uruchomieniu i prowadzeniu biznesu. Wieloletnie doświadczenie, znana na całym świecie marka, dynamiczny sektor usług, kompetentny zespół, niezawodni partnerzy, wiążące zobowiązania korporacyjne - to wszystkie najważniejsze warunki wejściowe do pomyślnego rozpoczęcia prowadzenia własnej działalności.
MBE to koncepcja zrównoważonego biznesu. Jest to model zorientowany na usługi, który zaspokaja potrzeby naszej grupy docelowej - małych i średnich przedsiębiorstw oraz klientów indywidualnych. Szeroka gama działań MBE stwarza ambitne i satysfakcjonujące środowisko dla przedsiębiorców.
Model prowadzenia biznesu MBE oparty jest na wieloletnim doświadczeniu. Rolą sieci jest gromadzenie zarówno dobrych praktyk jak również informacji o wszelkiego rodzaju trudnościach, z którymi spotkali się na przestrzeni lat różni właściciele punktów. Centrala sieci jest dzięki temu w stanie gromadzić ogromne ilości danych, których analiza wprost pokazuje, co się sprawdza, a co nie. Dzięki temu jesteśmy w stanie powielać praktyki, które przynoszą duże zyski i sukces w biznesie i unikać potencjalnych zagrożeń. Nie byłoby to możliwe gdyby nie prawie 40 doświadczenie z ponad1600 punktów na całym świecie.
Bardzo ważnym elementem uruchomienia punktu jest wybór właściwej lokalizacji. My znamy nasz biznes, ty znasz swoją okolicę. Z tego względu dedykowana osoba z centrali firmy pomaga franczyzobiorcom podjąć właściwą decyzję. Wraz z nowym właścicielem ocenia potencjalne lokalizacje zarówno pod względem łatwości przystosowania lokalu do potrzeb działalności punktu MBE jak również pod względem lokalizacji i potencjału biznesowego najbliższej okolicy. Wybrany w ten sposób lokal dostaje oficjalną akceptację ze strony centrali, co jest dla franczyzobiorców potwierdzeniem dokonania właściwego wyboru.
Pomogliśmy setkom przedsiębiorców w otwarciu swoich punktów MBE. Każdy lokal zostaje przystosowany do działalności i tworzony jest dla niego indywidualny projekt. Na tej podstawie franczyzobiorcy z łatwością mogą przekazać szczegółowe informacje ekipie remontowej nie martwiąc się o realizację i zgodność wykonania ze standardami sieci. Projekt dodatkowo zawiera pełen instruktaż montażu mebli i komunikacji marketingowej, które są elementem charakterystycznym dla wyglądu punktów na całym świecie.
Przygotowując się do prowadzenia biznesu franczyzobiorcy odbywają kilku tygodniowy cykl szkoleń realizowany przed uruchomieniem punktu. Szkolenia te podzielone się na tygodniowe fazy i przeznaczone są dla właścicieli oraz przyszłych pracowników punktu MBE.
Dzięki międzynarodowej sile negocjacyjnej jesteśmy w stanie zapewnić stabilne i bardzo korzystne, globalne kontrakty z dostawcami. Dzięki temu każdy pojedynczy punkt ma siłę całej sieci. Bezpieczeństwo i konkurencyjność na rynku to jedne z najważniejszych czynników wpływających na przychody punktów MBE.
Od momentu uruchomienia punktu pozostaje on pod opieką indywidualnego opiekuna, który wspiera punkt w jego funkcjonowaniu. Jest to osoba dedykowana pomocy w rozwiązywaniu trudnych, nietypowych problemów, z którymi nowi właściciele się spotykają. Ponadto punkty mogą liczyć na wsparcie w zakresie zarządzania, finansów, IT, czy sprzedaży. Uzależnione jest to od indywidualnych potrzeb każdego punktu.
Platforma Technologiczna MBE to wszystkie narzędzia IT potrzebne do prowadzenia biznesu. W skład platformy wchodzi system operacyjny S@m.net, który został stworzony po to, aby zarządzanie punktem było nie tylko automatyczne i szybkie, ale i proste. Dodatkowo franczyzobiorcy otrzymują dostęp do firmowego Intranetu, gdzie znajduje się firmowa biblioteka dokumentów, baza plików graficznych i marketingowych. Jednym z elementów jest również baza CRM (customer relationship management), aby każdy punkt mógł efektywnie zarządzać relacjami z klientami.