Przejdź do głównej treści
MBE PL
Najczęściej wyszukiwane słowa
Wysyłka
Drukuj
Franczyza
Centrum Mbe

Od strony internetowej do logistyki i wysyłki.

 

Historia o tym, jak odnieść sukces w rozwoju e-commerce z odpowiednim partnerem

Pewien mężczyzna i jego przyjaciele przez jakiś czas projektowali koszulki i pokrowce na smartfony. Po kilku badaniach, próbowali spersonalizować i wydrukować kilka produktów w Mail Boxes Etc. i rozdawać je wokół.

Ludzie najwyraźniej je polubili, więc zapytali Centrum MBE, czy jest zainteresowane ich projektem. Równolegle stworzono stronę internetową e-commerce w celu poszukiwania produktów na zamówienie (okładki, koszulki, naklejki ścienne, płótna malarskie); oprócz wsparcia w tworzeniu strony internetowej, Centrum MBE było w stanie wyprodukować wszystkie przedmioty sprzedawane za jej pośrednictwem.

Kiedy generowane jest zamówienie e-commerce, jest ono przekazywane bezpośrednio do MBE, która zajmuje się drukowaniem etykiety, pakowaniem i dostarczaniem za pośrednictwem najbardziej odpowiedniego kuriera. Działalność rozpoczęła się niedawno, ale klienci już okazali wielkie uznanie dla świetnej obsługi, jakości produktów i szybkości dostaw.

W końcu to klient miał pomysł, MBE pomogło mu go zrealizować, a teraz wspiera go w działaniach związanych ze wszystkimi etapami procesu.

Ludzie z nowymi pomysłami są zawsze mile widziani i chociaż w tym przypadku projekt był złożony i musieliśmy nad nim pracować przez pewien czas, teraz klient zaczął otrzymywać zamówienia i życzymy mu powodzenia w każdej produkcji i dostawie!

Nowy dostawca może być miłym zaskoczeniem

Wydrukowanie i rozprowadzenie 4000 egzemplarzy katalogu dla warsztatu wulkanizacyjnego

Nowy dostawca może być miłym zaskoczeniem

Właścicielka baru w mieście niedaleko Mantui skontaktowała się wcześniej z Mail Boxes Etc. w celu uzyskania pomocy w modernizacji parteru swojego baru. Później pomyślała, że również ich taras, który znajduje się pomiędzy innymi domami, wymaga zmiany; oprócz myślenia o aspekcie estetycznym, musieli również znaleźć rozwiązanie, które nie naruszy prywatności ich sąsiadów.

Po kilku wizytach w MBE z jej współpracownikami (kowal, malarz itp.), zaproponowano im serię stałych, zdobionych kasetonów na wysokości głowy, które przypominają aleję z lampami ulicznymi.

MBE zajęło się wszystkim: wyborem i projektem materiałów graficznych, a także ich produkcją i montażem.

Możliwość zaprezentowania swoich umiejętności i konkurencyjności w sektorach, w których MBE nie jest bezpośrednio rozpoznawalne, jest zawsze wyzwaniem. Obsługa wszystkich etapów produkcji i dostawy oraz stałe przekazywanie informacji klientowi sprawia, że czuje się on częścią firmy.

 

Jak zarządzać zapasem produktów w e-commerce

 

Zainwestować w magazyn, zatrudnić pracowników, zarządzać ludźmi, zorganizować logistykę… lepiej zamiast tego skupić się na sprzedaży.

Dwóch partnerów biznesowych z Massafry, na południu Włoch, zdecydowało się rozpocząć sprzedaż typowych dla ich obszaru produktów za pośrednictwem strony internetowej e-commerce o nazwie „Odori e Sapori di Puglia”. Był tylko jeden problem: zdolność do magazynowania i dystrybucji nowej ilości towarów sprzedawanych przez kanał internetowy. Czy lokalne centrum MBE może być odpowiedzią na ten problem?

Początkowo właściciele zapytali o przestrzeń magazynową. Po bliższym zapoznaniu się z planami firmy stało się jasne, że zarządzanie kanałem sprzedaży e-commerce pociągnie za sobą cały szereg możliwości i wymagań. Wszystko, począwszy od przyjmowania i magazynowania zróżnicowanego portfolio produktów od wielu producentów, po organizację i zarządzanie procesem realizacji od sprzedaży do wysyłki, mogło przerosnąć możliwości firmy. Powierzenie całości operacji, realizacji zamówień firmie MBE okazało się opcją o najniższym ryzyku. I udało się!

Przechowywanie towarów, wybór produktów z magazynu, przetwarzanie zamówień i realizacja, pakowanie i wysyłka – wszystko to zostało wykonane, łącznie z kontrolą zapasów i zwrotami. Firma mogła skupić się na swojej podstawowej działalności, pozostawiając MBE zarządzanie logistyką sprzedaży internetowej.

Nowy sklep e-commerce i zarządzanie przesyłkami produktów, które mają być wysłane do darczyńców charytatywnych.

Uruchomienie e-commerce bez konieczności martwienia się o logistykę i wysyłkę

Nowy sklep e-commerce i zarządzanie przesyłkami produktów, które mają być wysłane do darczyńców charytatywnych.

 

Kierownik marketingu znanej organizacji non-profit, działającej w obszarze badań naukowych i mającej siedzibę w Mediolanie, szukał partnera, który wsparłby go w dostawie i dystrybucji produktów, które miały być wysłane do darczyńców w okresie Bożego Narodzenia.

Po raz pierwszy zarządzali platformą e-commerce online i nie mieli pojęcia jak podejść do kwestii wysyłki i logistyki.

Kontaktując się z Mail Boxes Etc, znaleźli partnera, który wczuł się w ich rzeczywistość i wyjaśnił im wszystkie aspekty, które należy wziąć pod uwagę przy dystrybucji online (rozmiary, katalog wagowy, sklep internetowy, itp.), a następnie zajął się wszystkim za nich. Wsparcie udzielane jest w sposób ciągły, począwszy od części handlowej, poprzez kompletne zarządzanie logistyką i wysyłką, aż do wsparcia po wysłaniu przesyłki.

Zawsze satysfakcjonujące jest śledzenie projektu w fazie początkowej, wzięcie klientów za rękę i umożliwienie im zrozumienia wszystkich niezbędnych kroków, uświadomienie im istoty logistyki i wysyłki produktów, zarządzanych następnie w całości przez MBE.

 

Przeprowadzka z Mantui do Rzymu w dwa dni

 

Krótki termin przeprowadzki do innego miasta i konieczność bardzo szybkiego działania nie zniechęciły MBE do realizacji zadania.

Pewna firma przekazała swemu pracownikowi realizację pilnej przeprowadzki z Mantui do Rzymu. Potrzebowali kogoś, kto pomoże z ubraniami, książkami i różnymi elementami wyposażenia, które miały być przetransportowane do nowego domu.

Tradycyjny kurier był pierwszą opcją, którą wypróbowali, ale oprócz transportu istniała konieczność zapakowania i pomocy w przygotowaniu wszystkiego. Również czas dotarcia towaru do Rzymu musiał być pewny i trzeba było mieć tam kogoś, kto pomoże wszystko rozładować i wnieść na piętro.

MBE dostarczyło opakowania na meble, książki i skrzynie na ubrania a następnie dostarczyło je do Rzymu w uzgodnionym dniu o określonej godzinie. Wszystko zostało  przywiezione na miejsce zgodnie z ustaleniami.

Nie byłoby możliwe poradzenie sobie z tym okazjonalnym klientem przy standardowej usłudze. Towarów do przeniesienia było bardzo dużo i wszystko trzeba było zapakować; ponadto klient miał potrzebę załadunku i rozładunku po uprzednim umówieniu się; dlatego też oddano do jego dyspozycji furgonetkę z kierowcą i dedykowanych pracowników do obsługi, a usługę wykonano transportem dedykowanym Mantua-Rzym.

„Szczególna sytuacja, wymagająca szybkiej reakcji. Centrum MBE szybko znalazło wyjątkowe i szczególne rozwiązanie.”

Sprzedaż wysokiej klasy miodu oraz odświeżenie wizerunku firmy

 

Nowo powstałe przedsiębiorstwo potrzebuje profesjonalnego i atrakcyjnego image’u firmy, który będzie odpowiadał jakości produktów, które chce sprzedawać.

Firma zrzeszająca pszczelarzy w Massafrze (TA) chciała otworzyć nowy kanał dystrybucji, oferując swoje produkty bezpośrednio klientom. Czy jest lepsza okazja do odświeżenia całego wizerunku firmy?

Oprócz odnowienia szaty graficznej, konieczne było całkowite ponowne wydrukowanie i zaopatrzenie w materiały promocyjne (broszury, ulotki, wizytówki, itp.). Integralną częścią tej zmiany strategii sprzedaży była decyzja o prezentacji swoich produktów na specjalnych imprezach sprzedażowych, takich jak targi spożywcze, czego wcześniej nie próbowano. Pszczelarze doskonale radzili sobie z dbaniem o to, by pszczoły były szczęśliwe, a ule dobrze funkcjonowały, ale rozpaczliwie potrzebowali wiedzy, aby rozwinąć swoją obecność w punktach sprzedaży na planowanych wystawach.

Sezon targowy właśnie się rozpoczynał i trzeba było skoncentrować się na innych sprawach związanych z produkcją i dystrybucją swoich produktów miodowych.

Cały projekt, od początku do końca, został zlecony MBE, dzięki czemu klient miał więcej czasu, aby poświęcić się wyzwaniom logistycznym związanym z nową możliwością sprzedaży. MBE zmieniło wizerunek i przekaz marketingowy firmy, wyprodukowało materiały drukowane i zaangażowało się w proces sprzedaży klienta, przejmując cały proces zarządzania wszystkimi aspektami związanymi z wysyłką w ramach sprzedaży bezpośredniej do klientów końcowych.